fredag 9. oktober 2009

dikt ogsånt

Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å hatt en blogg med titusenmillioner lesere. Egentlig bare fordi jeg trenger pittelitt råd. Skal nemlig skrive et dikt som skal stå i brosjyren til tantebarnet mitt på navnedagen hennes. Det er ikke bare bare å skrive et dikt som skal være generelt for dagen, føler jeg. I og med at jeg ser på slike dikt som ganske viktig. Jenta er bare litt over en månede gammel, og jeg har ikke akkurat rukket å vært så veldig masse sammen med henne enda.

I og med at jeg jobba 12 timer, med barnehager og en gressklipperpopcornmaskin igår, ble det en smule vanskelig å skrive et dikt. Heldigvis var det noe dødtid jeg måtte slå ihjel, så jeg fikk kladda litt. I tillegg var det et helvete i rushtiden, som gjorde at jeg hadde lyst å legge meg ned under disken å dø! Forbanna nisser som glemmer brillene sine, står og klager på at de har fått igjen for lite penger fordi de tror at billetten er ei kvitering. Neste gang du har tenkt deg på kino, tar du med brillene. okei?

I tillegg er det en smule snodig å stå i midten av køen å rope " HEYDØH, KAIN Æ FÅ BETALA KROKANRULLN MIN ELLLERR?" - Kjæredu, vent på tur. Det er ikke så lett å holde seg når slike folk kommer på kino. Jeg har jo egentlig mest lyst å kaste de på hodet og ut?
Men, jeg holder hodet kaldt og er så hyggelig jeg kan.
Nå skal jeg skrive ferdig diktet, levere det til søstra mi til klokken fire også skal jeg forhåpentligvis på kino med hillevi og kjæresten hennes!
The ugly truth eller The proposal. Eller kanskje begge? Kjekt med gratis kino altså.
Neste helg er det fame og anti christ som står for tur, og 28 oktober er det premiere på "this is it"

Resten av helga skal jeg bare være misunnelig på Vegard som er i London og har det kult...
¨


Men først skal jeg storkose meg med the worlds gratest:







på gjensyn

2 kommentarer:

Anonym sa...

er diktet på norsk eller engelsk?

Mathilde Dahl sa...

norsk