mandag 28. september 2009

LET IT ROCK!!!



En uhøytidelig reise gjennom rockens historie med Frode Alnæs, Paal Flaata, Kim Fairchild, Linda Tørklep og El Cuero.



Let it rock! gir deg minnene og musikken fra 50,60 og 70-tallet. Jeg har nettopp vært med på en tidsreise gjennom musikken som definerte en hel generasjon.

I går var jeg, Vegard, Maren og Faren til vegard i Molde for å se en musikal vi lenge hadde ventet på. Let it rock! Supre pappaen til Vegard kjøpte billett til meg, og ved å gjøre det ga han meg en fantastisk kveld og et minne for livet. Fantastisk snilt gjort!

Forventningene var på plass, og nå sitter jeg igjen med en utrolig god følelse.
Det jeg fikk se gikk over alle mine forventninger, og jeg stortrivdes gjennom hele forestillingen. Tenker på El-Cuero, fra Kr.sund som først starta som et thrash band på slutten av 90-tallet, og som nå spiller rå rock and roll med snev av country. 4 gutter som har oppnådd den store guttedrømmen sin, og som har klart seg over et hvert hinder. Fyfan for et band! Brynjar takle ohr som synger som en GUD og som gir et hvert menneske frysninger fra alle kanter. Tekstene, soloene, stemmen, attituden. ALT! Brynjar er ikke skapt for scenen. Scenen er skapt for han! Håvard takle ohr på trommer er litt av et syn det også, må jeg si. Når han setter seg ved trommene reiser hårene (til og med på hodet) seg. Han er rett og slett WILD på trommer. Hadde jeg spilt trommer hadde Håvard vært forbildet mitt x jævlig mange tall, for å si det sånn! Du finner rett og slett ingen feil ved El-cuero på scenen. Jeg er sikker på Øyvind Blomstrøm kan beherske et hvert instrument og Tommy reite tar bare helt av med bassen. Som maren sier " han tar tar rulle på bakken mens han spiller liksom"
Jeg blir rett og slett stolt av å bo i kr.sund når jeg ser dette bandet på scenen.
Det er snakk om fantastiske musikere med et enormt talent. El-cuero har vært et av favorittbandene mine siden jeg hørte de på cd for første gang for en goood stund siden, og de har bare vokst i hjertet mitt for å dra det helt ut.



Frode Alnæs tar både kaka, muffinsen og svela. Med humor på topp og et knall humør fikk han hele salen til å le gjennom hele forestillinga. Når jeg ikke gapa av satt-ut-het(yes, jeg har lagd mitt eget ord) flira jeg til jeg hadde tårer i øynene.


I løpet av litt over 1 og en halv time fikk vi oppleve rockens historie, framført av fantastiske musikere, inkludert en gjesteartist som sang johnny be good og ei syykt godt framført låt av selveste Elvis ikledd Elvis kostyme.


De spilte også deres 10 favoritt riff, og når "back in black" av AC/DC ble spilt som verdens beste gitarriff, ble alt nesten bare for syykt!
Når de begynte å spille "Born to run-Bruce springsteen" Stod jeg bare og venta på at Maren skulle begynne å hyle og rope. Noe det ikke gikk særlig lang tid før hun gjorde. Litt morsomt at hun satt sammen med bare randoms fordi hun kjøpte billetter litt for sent, men at hun likevel tok helt av. Må bare si at jeg digger deg, Marn.

De spilte også metallica, noe som var totalt dritatrengt! jævla mensenfitta kirk hammet. Bare for å nevne det liksom...

Med humor, rå musikk, gode stemmer og fantastiske artister hadde jeg en helt utrolig kveld. Jeg er så lykkelig inni meg etter det der. Jeg oppfordrer et hvert menneske i Norge til å ta seg en tur å se LET IT ROCK. Selv om du må dra til Mo i rana liksom. Det er faen meg verdt det!

Igjen: TAKK for billetten pappaen til vegard!

Ingen kommentarer: